A félvér táborban jártam - Könyvajánló
2021. január 25. írta: szaffipolca

A félvér táborban jártam - Könyvajánló

Rick Riordan - A ​villámtolvaj

Tipikusan az a könyv, melynek olvasása közben ráeszmélek, miért is szeretek annyira olvasni. Bár nem az én korosztályomnak íródott, mégis ugyanannyira tudom élvezni a történetet, mint a gyerekek, mert megadja azt a kikapcsolódást, amire a lelkemnek néha szüksége van.

img_9215.jpg


De mik is azok a vonások, amik ezt a könyvet nagyszerűvé teszik?


Egyrészt a könnyed, de igényes stílusa, másfelől pedig a humora és a pörgős történetvezetés. Percy meséli el nekünk történetét, miként derült ki származása, hogyan került a félvér táborba, és mi történt vele és barátaival a küldetésük során.


Ez egy nagyszerű könyv gyerekeknek (is), mert folyamatosan fenntartja az érdeklődést, egy pillanatra sem ereszt el. Nem volt olyan oldal, aminek olvasása alatt unatkoztam volna. Jókat nevettem, izgultam, közben tanultam is, hiszen a könyv alapja a görög mitológia, amit egyébként nagyon szeretek. Az író tökéletesen beleépítette a görög isteneket a mai világba, magyarázatot is adott jelenlétükre, abszolút hitelessé téve ezzel a sztorit.


A karakterek teljes mértékig szerethetők voltak, emberiek, és mind olyan problémákkal küszködtek, amikkel egy átlagos gyerek nap, mint nap találkozik. Akár a családi helyzetre vonatkozóan is, biztosan sokan tudnak azonosulni azokkal a problémákkal, amikkel a szereplők is küzdenek.


A könyv felhívja a figyelmet arra, milyen károkat okoz a környezetszennyezés, és mennyire nem tesznek az emberek ellene. A környezetvédelem megtestesítője Grover, a szatír, Percy védelmezője. A csapat harmadik tagja Annabeth, aki az ész a trióban, így a tervezés az ő reszortja. Percy a bátorságot és a tisztességet képviseli számomra, önfeláldozó, csupaszív, és vakmerő karakter.
A tábort izgalmas, biztonságos és érdekes helyként mutatja be a könyv, egy menedék a felvéreknek, akiket a világ kitaszít furcsaságaik miatt.


A sorozatot folytatni fogom, teljesen lenyűgözött. Egy nehézkes nap után jó vele bekucorodni a paplan alá. Ugyanazt az élményt adta vissza, mint amikor gyerekkoromban elkezdtem a Harry Potter sorozatot.
Bár a borítón 12+ a besorolás, szerintem fiatalabb gyerekek is simán olvashatják.

 

Adatok

Rick Riordan - A villámtolvaj
Eredeti cím: The Lightning Thief
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 376
Fordította: Bozai Ágota

A bejegyzés trackback címe:

https://szaffipolca.blog.hu/api/trackback/id/tr5716402540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása