A manóútmutatók veszélyesek - Könyvkritika
2021. február 28. írta: szaffipolca

A manóútmutatók veszélyesek - Könyvkritika

Tony DiTerlizzi, Holly Black - Spiderwick ​krónika

Amennyire vártam ezt a könyvet, pontosan ugyanakkora csalódást okozott. Nagyon tetszett a bevezetés, ütős volt, olyan, amiből az ember azt gondolná, na igen! ez jó lesz.

Sajnos nem lett az, mert hiányzott belőle a humor, a só és a cukor.

img_0924.JPG

Minden adott volt, hogy szórakoztató legyen, mert a történet hibátlan, tele van mesebéli lényekkel, kalandokkal. A legjobb gyerekkönyv alap, mégis sikerült elrontani az írásmóddal. Annyira száraz lett, nem gördült úgy, ahogy kellett volna, darabos volt, a szereplők pedig üresek. Nem tudtam egyiket sem megkedvelni, egyáltalán nem nőttek a szívemhez.

A Grace-család válás miatt egy családtag éppen lakatlannak vélt házába költözik. A három gyermek és az anyuka nehéz időszakon mennek keresztül, próbálnak az új helyzethez alkalmazkodni. A beköltözés után rejtélyes dolgok történnek, később a gyerekek felfedezik a házimanót, majd a könyvet, ami minden probléma forrásává válik. A könyv egy útmutató, sokan keresik, jó és gonosz lények egyaránt. A gyerekek kalandja innen indul és tart több száz oldalon keresztül, mégis, mintha semmi nem történne.

Nagyon felületesnek éreztem a szereplők ábrázolását, nem láttam igazán a lelkükbe, holott mind eltérő személyiségjegyekkel rendelkeznek, mégis olyan savanyú mindegyik, hogy nem tudtam beleképzelni magamat a helyükbe, nem tudtam velük együttérezni, semmi empátiát nem véltem felfedezni magamban.

Az illusztrációk nekem inkább zavaróak voltak, nem is maga az illusztrálás, hanem az elhelyezése és a képaláírás. Néhol teljesen elcsúszott, és már rég nem ott tartottam, vagy még nem értem ahhoz a részhez, így a képaláírás csak megzavart. Szerintem anélkül sokkal élvezetesebb lett volna. A rajzok szépek, de teljesen más jellegű artokkal díszítettem volna.

Sajnos nem tudok róla bővebben írni, mert teljes ürességet hagyott bennem olvasás után, nem volt meg a varázs, amit vártam. A humor és a játékosság hiánya különösen zavar egy gyerekkönyvben, igaz felnőttként olvastam el, de az nem jelenti azt, hogy nem tudom elképzelni hogyan hatna rám gyerekként.

Azt gondolom, Holly Black rajongóknak kötelező, de nem ugyanaz a szint, mint az újabb szerzeményei.

 

Adatok

Tony DiTerlizzi, Holly Black - Spiderwick ​krónika
Eredeti cím: The ​Spiderwick Chronicles
Kiadó: Ciceró
Oldalszám: 464
Fordította: Till Tamás
Illusztráció: Tony DiTerlizzi

A bejegyzés trackback címe:

https://szaffipolca.blog.hu/api/trackback/id/tr5316443470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása