Tragikus mesének indult... - Könyvajánló
2021. július 20. írta: szaffipolca

Tragikus mesének indult... - Könyvajánló

Penelope Ward - Legdrágább mostohabátyám

a86c7f94-0201-4b1a-b93a-ea15e0650bc2.JPEGGondoltam, rendelek egy könnyed hangvételű könyvet, mert úgy éreztem, olyanra van szükségem, ahol egy középiskolás lány ácsingózik egy izmos srác után, és nem történik ennél több. Gondoltam, ez a félig pucér pasis borítójú könyv erre a célra pont meg is fog felelni. Gondoltam, egyszerű lesz olvasni, mert nem terheli le az agyamat és az érzelmeimet, csak egy laza kikapcsolódás.

Mekkorát tévedtem.

A történet főszereplője a gimis Greta, aki maga meséli el, hogyan ismerkedett meg Elec-kel, újdonsült mostohabátyjával. Rövid idejük maradt kibontakozni hirtelen jött családi kötelékükben, mert Elec egyéb kötelezettségei visszaszólították őt – látszólag végleg – Kaliforniába. Az apja új családjánál eltöltött idő alatt viszont alaposan felforgatta a saját és Greta életét is. Évek telnek el, majd a két fiatal újra találkozik. A körülmények változtak, de vajon az érzelmek is?

Már meg kellett volna tanulnom, borító alapján nem ítélünk meg könyvet. Ez esetben a fülszöveg alapján sem.

A könyv első harmada valóban azt az élményt adta, ami miatt megrendeltem. A második harmad összezúzott, a harmadik pedig adott egy kis reményt a feloldozásra. Egyszerűen nem bírtam letenni a könyvet, olvastatta magát, és izgalmas volt, végül napon belül elolvastam, nem tudtam abbahagyni. Nagyjából az összes fejezet vége függővéges, a történet végig érdekes, a szereplőket pedig olyannyira megkedveltem, hogy muszáj volt minél előbb kiderítenem mi lesz a végkifejlet.

A halálban ott volt az élet. A gyűlölködésben pedig a szeretet.

Nem olvastam még az írónőtől, így nem tudtam mire számíthatok, féltem, hogy olyan könyvet kapok, aminek a befejezésével nem leszek elégedett, de nem így történt, tehát a folytatás is érdekel.

Bár a könyv első ránézésre egyszerű témát dolgoz fel, olvasás közben kiderül, hogy mégsem. Családi viszályok, érzelmi kavalkád és a valósághoz abszolút közeli történések tarkítják a cselekményszálat, talán épp ezért olyan egyszerű azonosulni a szereplők személyiségével. Komoly témákat vet fel, gyász, mozaikcsaládok nehézségei, első szerelem, csalódások, de nem a mézes-mázas formában, inkább egy kissé kegyetlen módon. Többször megkönnyeztem olvasás közben, és komolyan aggódtam a befejezés miatt, teljesen beleivódtam a sorok közé. Mindenfajta reakciót kiváltott belőlem az érzelmi skálán, pedig abszolút nem erre számítottam. Teljes mértékig pozitív csalódás nekem ez a kötet. Nem azt mondom, hogy ez a kedvenc műfajom, és nem is egy Gyűrűk ura, de a saját műfajában nagyszerű. Ismét megtanultam, hogy nem ítélünk elsőre, persze vannak benne olyan jelenetek és párbeszédek, melyek letükrözik a borító hangulatát, de ez a kisebbik rész. Természetesen helyet kap az erotika is, hiszen nem is lenne rubin pöttyös, ha nem lenne benne, viszont szépen és ízlésesen tálalja a nyers szenvedély minden mozzanatát.

Van ebben valami varázslat, úgy írni, hogy az olvasó ne tudja letenni a könyvet. Persze, a könnyed, de igényes stílus nagyban közrejátszik, viszont ahhoz tényleg kell tehetség, hogy az író elérje, hogy a könyve abbahagyhatatlan legyen, heves érzelmeket váltson ki, és úgy belehúzza a történetbe az olvasót, hogy az napokkal az olvasás után is könyvmásnapossággal küzdjön.

Ez a könyv pontosan ezt éri el, erőteljes érzelmeket, valós aggodalmat vált ki, és a saját életünkben is jelen lévő problémákra világít rá. Elgondolkodtat, elszomorít és megnevettet. Ez a könyv több a borítójánál.

Ha kedveled a Rubin Pöttyös könyveket, ezt biztosan imádni fogod!

Értékelés: 4,5/5

 

Adatok

Penelope Ward - Legdrágább mostohabátyám
Eredeti cím: Stepbrother ​Dearest
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 312
Fordította: Benedek Dorottya

A bejegyzés trackback címe:

https://szaffipolca.blog.hu/api/trackback/id/tr1816633094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása