Chris Carter: A hívás
2022. február 20. írta: szaffipolca

Chris Carter: A hívás

Blogturné

img_5480.JPGA General Press kiadó jóvoltából hozzánk is megérkezett Chris Carter nagy sikerű Robert Hunter sorozatának egy újabb kötete. Tartsatok velünk, hogy lehetőségetek legyen megnyerni ennek a zseniális kriminek egy példányát!

 

Fülszöveg

Egy fárasztó hét után Tanya alig várja, hogy átadhassa magát a pihenésnek, de a telefon csörgése megzavarja a készülődésben. A késői órán a legjobb barátnője, Karen szeretne vele beszélni. Tanya fogadja a videóhívást, és ezzel búcsút is mondhat a nyugodt estéről szőtt terveinek, hiszen ami a vonal túlsó végén várja őt, az maga a rémálom.

Karent valaki megtámadta, és egy székhez kötözte a saját nappalijában. Ha Tanya megszakítja a hívást, vagy csak elfordítja a tekintetét a kijelzőről, a barátnője meghal, a következő pedig ő maga lesz - ígéri neki a mély, reszelős, démoni hang. A szabadulásért pedig csak egyetlen pontos választ vár a merénylő: mi Karen telefonszáma?

A Los Angeles-i rendőrség különleges egységének nyomozói, Hunter és Garcia ezúttal egy olyan ragadozó nyomába erednek, aki az utcákon és a közösségi médiában figyeli és gyűjti az áldozatait, névtelen üzenetekkel zaklatja őket, és a rettegésükre szomjazik.

 

Értékelés

Az első olvasmányom Chris Cartertől, igen, kapásból a Robert Hunter sorozat nyolcadik részével indítottam. Azt az információt kaptam, hogy a könyvek olvashatók különálló kötetekként is, egy részről ezt megerősíthetem, nem éreztem úgy, hogy lemaradtam volna bármiről, értettem mindent, ugyanakkor észleltem, hogy van előzmény. Tehát, aki még nem olvasott az írótól, nem gond, ha ezzel kezdi, viszont előre figyelmeztetek mindenkit, ezután függővé válik. El is határoztam, hogy behozom a lemaradásomat, és szépen sorban elolvasom a sorozat eddig megjelent részeit is.

Ebből az következik, hogy imádtam a könyvet! Bevallom, eleinte nem fogott meg, az író stílusát túl egyszerűnek véltem, később viszont történt valami, Carter pedig megérkezett a saját könyvébe. A lapok csak úgy fogytak szépen sorban, beszippantott, nem bírtam letenni, és folyton azon gondolkodtam, ki lehet a gyilkos. Még akkor is, amikor épp nem olvastam.

A Los Angeles-i történetben egy kegyetlen gyilkos szedi áldozatait, aki videóhíváson keresztül közvetíti a bűncselekményt az áldozat egy barátjának vagy családtagjának. Az elkövető intelligens, szervezetten tevékenykedik, okos, de ugyanakkor teljesen pszichopata. Ezt a gyilkost üldözi Hunter és Garcia, a különleges egység két nyomozója.

84fffa22-6a46-4bcd-a5ab-1eeeb0335868.JPEG

A cselekmény több szálon is fut, belelátunk a két nyomozó munkájába és az áldozatok mindennapjaiba. Megismerjük, megkedveljük őket, aztán mint a Trónok harcában, sorban köszönhetünk el a szeretett karakterektől. A krimi szál nagyon alapos, összetett, logikus, részletesen kidolgozott, és érdekes. Folyton próbáltam rájönni, ki lehet az elkövető, de a végén be kellett látnom, hogy a személye még csak fel sem merült bennem. A történet abszolút nem kiszámítható, sőt, az író többször is átvert, és félrevezetett. Most már tudom, nem szabad hinnem egy-egy gyanús félmondatnak, ha Chris Carterről van szó.

Nagyon jól építette fel a történetszálat is, nem voltak üres oldalak, mozgásban tartotta a történetet. Tipikusan az a könyv, amit egy ültő helyében elolvas az ember, mert nem túl hosszú, olvasmányos, cselekménydús, és a maga furcsa és beteges módján szórakoztató is. Bár én Stephen Kingen szocializálódtam, és már gyerekként is őt olvastam, így az én ingerküszöbömet annyira azért nem lépte át, de tény, hogy krimi/pszicho thriller könyv lévén ezt nem ajánlanám gyenge idegzetűeknek. A gyilkossági helyszínek és úgy általában a gyilkosságok leírása részletes, szinte éreztem az áldozatok rettegését és a vér szagát, még a levegőt is visszatartottam olvasás közben. És biztos, ami biztos, lefekvés előtt háromszor ellenőriztem, hogy kulcsra van-e zárva az ajtó.

Szimpatikusnak bizonyult a nyomozópáros is. A szerző tudása teljes mértékben beépült Hunter karakterébe, ugyanis ő maga is kriminálpszichológus. Az oldalakról sugárzik a szakértelem és a tudás.

Krimi rajongóknak kötelező, örülök, hogy végre megismerkedtem az íróval, mert ez egy hosszú barátság kezdete.

Értékelés: 4,5/5⭐

 

A könyvet ezen a linken tudjátok beszerezni!

 

Adatok

Chris Carter: A hívár
Eredeti cím: The Caller
Kiadó: General Press
Oldalszám: 344
Fordította: Szabó István
Kötéstípus: puhatáblás
ISBN: 9789634525752

 

273891653_10217605599766780_2817277948329065587_n.jpg

 

Nyereményjáték

Kíváncsiak vagyunk, felismeritek-e a képen látható híres nyomozókat. Nincs más dolgotok, mint beírni a helyes megfejtést a Rafflecopter doboz megfelelő rubrikájába!

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

 

kabat_profimedia-0379040861.jpg

 

a Rafflecopter giveaway

 

További állomások

Blogturné Klub

02.20. Szaffi polca
02.22. Hagyjatok! Olvasok!
02.24. Könyv és más

A bejegyzés trackback címe:

https://szaffipolca.blog.hu/api/trackback/id/tr7717596618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása