Baráth Katalin: Detektív ​kacér kalapban
2024. szeptember 29. írta: szaffipolca

Baráth Katalin: Detektív ​kacér kalapban

r74a7901.jpgDetektívregények bárhol, bármikor! Gyerekkorom óta imádom ezt a zsánert, kezdődött a Lawrence-könyvekkel, majd ezen felbuzdulva folytattam a sort és fedeztem fel a nyomozós történetek szövevényes világát. A mai napig nem tudtam megunni, de nem csak könyvek esetében szeretem, a detektív sorozatokat is falom.

 

Fülszöveg

A húszas évek végén megszólal az amerikai mozifilm, a vaskos akcentusú európai némafilmsztárok pedig megkezdik harcukat a túlélésért.
Nanus nem azért érkezett Amerikába, hogy holmi mozivásznakon illegesse magát, egyelőre mégis be kell érnie azzal, hogy egy magánnyomozó irodájában alakítja a tökéletes titkárnőt. Ám amikor holttestre bukkannak a nagyhatalmú magyar producer villájában, a lány úgy dönt, elvegyül a hollywoodi magyarok belterjes világában, és fényt derít a díszletek alá söpört titkokra.
Baráth Katalin évtizedes szünet után ezzel a történettel tér vissza a történelmi krimi műfajához. A visszatérésnek nemcsak Dávid Veron rajongói örülhetnek, hanem mindenki, aki barangolna kicsit a fekete-fehér filmek elképzelt Amerikájában.

 

Értékelés

Baráth Katalintól tavaly olvastam először, az Aki gróf úr akar lenni című regénnyel indítottam a sort. Megtetszett a szerző stílusa, a humora, a szituációk, amelyekbe a szereplőit sodorta. Nemrég jelent meg a Detektív kacér kalapban című kisregény, ill. a Gabo kiadó gondozásában új köntöst kapott A fekete zongora is. Így elérkezettnek láttam az alkalmat hogy folytassam baráthkatis kalandozásaimat, a könyvhét apropóján pedig dedikáltattam is a képen szereplő könyvet.

A borító abszolút visszaadja a regény hangulatát, sugallja, hogy itt valami a filmvilágban és a ‘20-as évek Amerikájában fog történni.

A történet főszereplője Nanus, aki megrekedt titkárnői szerepében, holott tehetséges, valamint szorosabb szálak fűzik a munkához, mint a magánnyomozóként “tevékenykedő” főnökét. Egy gyilkosság azonban lehetőséget ad Nanusnak, hogy nyomozhasson, ő pedig addig nem nyugszik, míg a rejtély végére nem jár.

Szerettem a könyvben a humort, a sajátos stílust, a könnyed hangvételt, a kor felfedezésének folyamatát, a szereplők közti dinamikát. A történetvezetés tempós volt, a cselekmény az ügy felgöngyölítésével szépen haladt előre, így simán elolvasható a könyv egy kellemes délután alatt. Klasszikus detektívregény, így aki rajong a zsánerért, (és Baráth Katiért) hajrá!

r74a7905.jpg

A kor hangulata és annak sajátosságai teljes mértékig valósághűen tükröződnek vissza az oldalakról. Nem hiányzott az ármánykodás és az intrika sem. Egy dolog miatt nem tudtam csak annyira benne lenni, mint szerettem volna, az Nanus karaktere. Tény, hogy ekkora oldalszám mellett az ügyön maradt a fókusz, de szívesen láttam volna többet a főszereplő személyiségéből.

Remélem lesz folytatás, mert kíváncsi vagyok hogyan alakul Nanus következő ügye. Baráth Kati stílusa most is vitt magával, ezúton is köszönöm az élményt!

 

Értékelés: 4/5⭐

Ha tetszett az ajánlóm, ezen a linken megvásárolhatod a könyvet! 

 

Adatok

Baráth Katalin: Detektív ​kacér kalapban
Kiadó: Gabo
Oldalszám: 216
Kötéstípus: puha
ISBN: 9789635667420

A bejegyzés trackback címe:

https://szaffipolca.blog.hu/api/trackback/id/tr9918598584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása