Balássy Fanni: Hol is kezdjem
2022. május 28. írta: szaffipolca

Balássy Fanni: Hol is kezdjem

img_9659.jpgKezdem ott, hogy soha nem nevettem ennyit egyik könyv olvasása közben sem. Nem volt olyan oldal, hogy minimum egyszer ne mosolyodtam volna el. Balássy Fanni remekül megragadta a 14-15 éves korosztály szorongásait, problémáit, észjárását, majd mindezt elképesztően jó stílusban tálalta.

 

Fülszöveg

Kezdem ott, hogy egy regényben olvastam egyszer, hogy szerelmesnek lenni olyan, mintha ezer pillangó repdesne a gyomrunkban. Aki nyelt már le káposztalepkét biciklizés közben, az nem lát ebben semmi romantikát…
Balássy Fanni regényének névtelen hőse nagy tervekkel kezd neki a giminek, de ahogy az már lenni szokott az életben, semmi sem úgy alakul, ahogy azt a filmeken látjuk.
A gimnázium első évét egy önmagával és a világgal küszködő, néhol szarkasztikus, néhol kamaszosan esetlen lány egyszerre komoly és mégis humoros elbeszélésein keresztül ismerjük meg, amelyekből nem hiányzik a fanyar irónia és az erre az életkorra jellemző idealizmus sem.
Terítékre kerül minden: szerelem, barátság, házibulik, csalódások, és elvárások, amelyeknek vagy megfelelünk, vagy nem. Ízig-vérig gimis történet, színes romkom – mert a nagy Ő valahol biztosan létezik.

 

Értékelés

Kezdetben egy végzős általános iskolás majd már elsős középiskolás lány elbeszélését olvashatjuk, aki a megváltást a középiskolai évektől várja, és a hollywoodi ideáknak megfelelően képzeli el új életét. Próbál lavírozni a szabályok, a saját és mások elvárásai között, de ami miatt a legjobban megkedveltem őt, hogy végül mindig önmaga maradt, helyén az értékrendjével.

Könnyű azonosulni a főszereplővel – akinek neve rejtély marad –, mert ezeket a problémákat, amiken átesik, nagyjából mind átéltük. Cikis és vicces, olykor kínos helyzetek jellemzik a középiskolás éveket, amikor próbáljuk bontogatni szárnyainkat, feszegetni a határokat, igyekszünk megfelelni a lehetetlen elvárásoknak.

Én is könnyen bele tudtam magam élni főhősnőnk szerepébe, ugyanis legalább ennyi vicces és kellemetlen helyzetbe kerültem, így néhol ijesztőnek találtam a hasonlóságot. Bár én más korban voltam középiskolás, erősen kell gondolkodnom volt-e akkor pl. facebook, de tuti nem a neten éltünk. Igaz kínos felvételek nekem is lapulnak a felhőben a középsulis osztálykirándulásokról, de soha nem került ki semmilyen SM platformra sem - ellentétben a könyvben történtekkel. Nagyon sok a popkult utalás, amiken jókat mosolyogtam, és próbáltam felidézni, hogy akkor, ránk milyen műsorok hatottak, amik alapján próbáltunk valamilyen divatot követni, vagy felvenni egy-egy stílust. Nos ezek nálunk a Top modell leszek! (a lehető legrosszabb műsor volt), Bűbájos boszorkák, Jóbarátok, Szívek szállodája, Angel és Buffy voltak, így bőven találtam közös pontot Balássy Fanni fő karakterével.

Nem maradhat el a szerelmi szál sem, hiszen ez egy fontos vonulata a regénynek. Nagyon, de nagyon lassan bontakozik ki, és néha a fejemet fogtam a két bátortalan szerelmes keringőzésén. Mindenesetre nagyon cukinak találtam, és jól esett ilyen típusú szerelemről olvasni. Az apró kis figyelmességek mindig megmosolyogtattak.

Tehát milyen témákat is érint a regény? Iskolaváltás, barátság, szerelem, elvált szülők gyermeke, iskolai programok, mint például családi nap és kirándulás, a social média hatásai, Hollywood hatása, családi kapcsolatok, rivalizálás, megfelelési vágy. Mind fontos, és azt gondolom, ebben a könyvben remekül került tálalásra mindez, mert a komoly témákat is humorral elegyítve kapjuk, így semmi nem érződik tragédiának, de a komolyság mégis érezhető egy-egy téma kapcsán.

Humorban nagyon, de nagyon erős a könyv, rengeteg a szarkazmus (kedvencem) és az igazi fanyar, nyers humor. Szóval, kinek is ajánlom? Első körben a 12-18 éves korosztálynak mindenképp, de alapvetően bárkinek, aki önfeledt kikapcsolódásra vágyik. Vidd magaddal nyaralásra, táborozásra, bármilyen utazásra, garantálom, hogy ezzel a könyvvel repül egy vonatút. Akkor is ajánlom, ha csak szimplán rossz kedved van, mert ez a történet biztosan kirángat a melankóliából.

Értékelés: 4,5/5⭐

Köszönöm a könyvet a Tilos az Á könyvek kiadónak! Ez a link egyenesen a könyv oldalára vezet.

 

Adatok

Balássy Fanni: Hol is kezdjem
Kiadó: Tilos az Á könyvek
Oldalszám: 190
Kötéstípus: puhatáblás
ISBN: 9789634106920

A bejegyzés trackback címe:

https://szaffipolca.blog.hu/api/trackback/id/tr917842421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása