Elena P. Craig · Kristen Mulrooney: Szívek ​szállodája – Gilmore Girls – A hivatalos szakácskönyv
2024. január 14. írta: szaffipolca

Elena P. Craig · Kristen Mulrooney: Szívek ​szállodája – Gilmore Girls – A hivatalos szakácskönyv

r74a5526-2.JPGAmint a kezembe vettem és fellapoztam a könyvet, azonnal dúdolni kezdtem a Gilmore Girls főcímdalát. Visszajöttek a középiskolás évek emlékei, a délutánok, amikor alig vártam, hogy a TV elé vessem magam és a csacsogó csajokat nézzem-hallgassam. Ez a könyv nettó nosztalgia, és nem csak emiatt jó.

 

Fülszöveg

Ez ​a pudli nem fog letojni! Az első hivatalos receptgyűjtemény a pergő nyelvű Gilmore Girls, a Szívek szállodája világából.

A Gilmore Girls: A hivatalos szakácskönyv ételeket gyűjt egybe Stars Hollow minden szegletéből és azon túlról, például a Szitakötő szállóból, a Weston cukrászdából, Al Palacsintaházából, Luke kávézójából és Emily & Richard vacsoraasztaláról. A rajongók örömüket lelik majd abban, hogy elkészíthetik kedves sorozatuk ikonikus ételeit, így például Sookie rizottóját, Mrs. Kim lenmagos muffinját, Luke sajtburgerét sült krumplival, és persze egy csésze tökéletes kávét!

Találunk itt leleményes főzőtippeket Sookie-tól, vendéglátói tippeket Micheltől, etikettre vonatkozó tanácsokat Emily Gilmore-tól, valamint Lorelai és Rory bölcsességeit arról, hogyan főzzünk gyorsan, illetve hogyan beszéljünk annál is gyorsabban.

Több mint ötven recept:
Receptek tucatszámra – Stars Hollow kedvencei Sookie rizottójától Luke sajtburgeréig.
SOOKIE TIPPJEI: készítsd el a Gilmore Girlsben látható ikonikus ételeket Sookie főszakács tippjeivel! Lépésről lépésre követhető, egyszerű útbaigazítások.
RECEPTEK MINDEN ALKALOMRA: Dobj össze finomságokat anya-lánya brunchhoz vagy családi vacsorára, vagy akár olyan estélyre, ahová az egész város hivatalos.
TELE FOTÓKKAL: Bámulatos színes képek az ételekről, hogy sikerrel elkészítsd őket, és más képek a sorozat legkedveltebb jeleneteiből.
AZ ELSŐ HIVATALOS GILMORE GIRLS – SZÍVEK SZÁLLODÁJA SZAKÁCSKÖNYV: Az egyetlen szakácskönyv, amely hivatalos recepteket kínál – egyenesen a Gilmore Girls – Szívek Szállodája forgatásáról.

 

Értékelés

Többször írtam már arról, mennyire szeretek sütni és főzni, tulajdonképpen az életem szerves része. Amikor nem dolgozom, akkor tuti a konyhában sürgölődöm, és alkotok. Már kollégista koromtól kezdve magamra vagyok utalva a témában, a saját hibáimból tanulva jöttem rá a sütés-főzés rejtelmeire. Imádom, ahogy pár alapanyag keverékéből miféle ízcsodák sülnek ki, ahogy a feltett tiszta vízből egy illatos leves kerekedik, és a mai napig sem untam meg a sütő ajtaján át figyelni a lapos keverékből puffadó sütiket. Arról nem is beszélve, hogy mennyire szeretek fűszerezni, új ízvilágot kipróbálni. Végül mindig örömmel zsebelem be a család elismerő szavait.

r74a5531.JPG

Ez alapján nem mondhatni, hogy rutintalan volnék, számos szakácskönyvet végigpróbáltam már, rengeteg olyannal találkoztam, ami szép volt ugyan, de nem túl hasznos, mert a mindennapi életbe beépíthetetlen receptekkel dolgozott. Idegen konyhák receptes könyvei mindig nehéz terepnek bizonyulnak, mert teljesen más, általunk nem megszokott alapanyagokat használnak, és azoknak kezelését nem mindig egyszerű feladat megtanulni – már ha beszerezhetők egyáltalán. 

A Gilmore Girls szakácskönyv szerzőpárosa talált egy rést, ugyanis a felhozatal – annak ellenére, hogy az amerikai konyha áll középpontban – elég nemzetközi. Ahogy a fülszöveg is említi, több részre osztható a könyv receptek szempontjából; Luke kávézója, A Szabadság Szálló, a Szitakötő Szálló, Sookie St. James finomságai, Stars Hollow-i terülj, terülj asztalkám, Lorelai és Rory otthona és Stars Hollow-n túl. Így tehát a Stars Hollow-i terülj, terülj asztalkám fejezet Mrs. Kim és Lane jóvoltából nehány ázsiai ételt is bemutat, illetve a népszerű olasz konyha ízvilága sem marad el Lorelai jóvoltából. Találunk persze egyszerűbb és bonyolultabb recepteket is, de a tésztáktól kezdve, a salátákon át a tortákig mindenféle receptet olvashatunk, sőt még koktélokhoz is kapunk útmutatót. Az alapanyagok pedig bárki számára könnyen elérhetők.

r74a5534.JPG

A könyv persze telis-tele fotókkal a sorozatról, ételekről, rengeteg idézetet tartalmaz kedvenc szereplőinktől, valamint némi segítséget is találunk, hogy eligazodjunk a szereplők kapcsolatai között. Természetesen mivel mással, csakis kávéval indulhat a könyv. Rajongóknak abszolút élvezhető ez a szakácskönyv, tényleg visszahozza a sorozat hangulatát, illetve bátran ajánlom azoknak is, akik nem rutinosak a konyhában, ugyanis számos recept szól a konyhában nem túl lelkesen forgolódóknak is.

Mint minden szakácskönyves posztomnál, itt is kipróbáltam egy receptet. Egyik imádott kávézóm abszolút kedvence a Caprese szendvics, és amikor megláttam a könyvben, tudtam, hogy ez lesz a választottam. Egyszerű recept, reggelire, uzsonnára is tökéletes. A recept összeállításnál hiányoltam ugyan, hogy a balzsamecetes szószt pontosan hova is kenjem, de egyébként visszaadta a kávéházi Caprese-élményt. Ez a recept a Szabadság Szálló, a Szitakötő Szálló és Sookie St. James finomságai fejezetben olvasható.

r74a5541-2.JPG

Egy dolgot hiányoltam csak, amit általában minden illusztrált szakácskönyvnél hiányolok, hogy pont azoknál a recepteknél nincs ételfotó, amiket nem bírok elképzelni, hogy nézhet ki. Míg egy hamburgert tudok vizualizálni, és tudtam volna nélkülözni a fotót, helyette szívesen láttam volna képet Jackson áfonyás sütijéről, vagy ha lehet, minden ételről. Ezt leszámítva egy képekkel, pozitív élménnyel gazdagon tarkított könyvet kaptam, és fogom is használni, nem csak a nosztalgia kedvéért.

Ajánlom szeretettel kezdőknek, haladóknak, rajongóknak.

A könyvért köszönet a 21. század kiadónak!

 

Értékelés: 4,5/5⭐

Ha tetszett az ajánlóm, ezen a linken megvásárolhatod a könyvet! 

 

Adatok

Elena P. Craig · Kristen Mulrooney: Szívek ​szállodája – Gilmore Girls – A hivatalos szakácskönyv
Kiadó: XXI. század
Oldalszám: 176
Kötéstípus: keménytáblás
ISBN: 9789635684656
Fordította: Vándor Judit

A bejegyzés trackback címe:

https://szaffipolca.blog.hu/api/trackback/id/tr9618302447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása