Interjú Róbert Katalinnal
2021. szeptember 04. írta: szaffipolca

Interjú Róbert Katalinnal

Megjelent a Halld a szív szavát című könyv

zuqlf30_imgur.png

Könyvhétre érkezik Róbert Katalin legújabb regénye, Halld a szív szavát címmel. Ennek örömére a Blogturné Klub bloggerei belevetik magukat a VarázsÉlmény valóságshowba, hogy végigkövessék Dini és Jázmin kalandjait ebben az izgalmas, magyar közegbe ágyazott retellingben.
Tartsatok velünk, ismerjétek meg a regényt, és vigyétek haza a kiadó által felajánlott kötet egy példányát.

A megjelenés kapcsán interjút készítettem az írónővel.

 

SZP 10 random tény róladrobertkatalin3.jpg

RK Rengeteg kávét tudok meginni. De mostanában zöld teával és chai lattével helyettesítem néha. Iskolás koromban lógtam tesiről (aztán felmenttettem magam), most meg több sportot is űzök. Nem szeretem a mákot. A kedvenc illatgyertyám fenyőillatú, nem kell hozzá karácsony, hogy meggyújtsam. Szeretek sütni, a kelttésztával meg kimondottan jóban vagyok. Sokáig jól tűröm a monotonitást, aztán egy ponton totál elegem lesz, és felállok. Régen sok-sok különböző színű tollal írtam (tanórákon jegyzetet, naplót, levelet). Viszont ma már alig írok kézzel. Szeretek „önmagammal” versenyezni, pl. több oldalt olvasni idén, mint tavaly (igen, mint a Jóbarátokban Monica…).

 

SZP Egy örökzöld mese, modern feldolgozásban. Miért pont Aladdin történetét gondoltad újra?

RK A Szelídíts meg! után kiadói oldalról is felvetődött a kérdés, hogy tervezek-e más retellinget, és engem is foglalkoztatott az az irány, amit magamnak kitaláltam. Mégpedig, hogy mágiamentesen jelenítsem meg a történetek (akár) varázslatos elemeit. Ezután mindenféle sztorikat forgattam a fejemben, és kerestem azt, amik működnének varázslat nélkül.
Az Aladdin gyerekkoromban nagy kedvencem volt, megvolt nekünk otthon videókazettán, és sokszor láttam, a duett pedig szerintem örökre a fülembe égett. Szóval nyilván rajta volt a listámon, amin szívesen agyaltam – és egy ponton beugrott a tévéműsor ötlete. Onnantól meg már kimondottan szórakoztató volt megnézni a történet egyes elemeit, és hogy mit hogyan lehetne használni.
Végül is nekem ez a retellingben a legizgalmasabb: az ismert elemek finom áthangolása, illetve ezeknek az áthangolt elemeknek a felismerése. Olvasóként is ezt élvezem.

 

SZP Melyik szereplőd állt hozzád a legközelebb, kinek a személyét volt a legérdekesebb megalkotni?

RK Ebben a kéziratban Dinivel volt a legkönnyebb együtt dolgozni. Ugyan a háttértörténete alakult az írás során, mégis nagyon jól megtaláltam, hogy neki mi a fontos, őt mi mozgatja. Hibázik, nem egyszer, de azt hiszem, éppen ezeken a hibákon keresztül fejlődik.
Ugyan csak kis mellékszereplő, de én imádtam Jákobot, aki a mese Jágójának felel meg. Nagyon szórakoztató volt például behozni a keksszel kapcsolatos morgását. Az ilyeneket nagyon élvezem. Hasonló módon Abu karaktere is izgalmas, de a háttere és a helyzete miatt ő komolyabb szerepet is kapott.

 

SZP Mit jelent számodra Jázmin karaktere?

RK Gyerekkoromban sokkal kevesebb önálló, erős, női mesekarakterrel találkoztunk, és Jázminban megvan az a vagányság, ami lenyűgözheti az embert. Nemcsak, mert van egy tigrise (ki ne akarna tigrist, főleg, ha macskarajongó gyerek? :D ), hanem például amikor a rajzfilmben olyan könnyedén átlendül ő is egyik tetőről a másikra, és közli, hogy „gyorsan tanulok”. Ez Jázmin, akit nem kell állandóan tutujgatni, de aki persze bezárt lányként egy csomó dolgot nem tud az életről.
Megmondom őszintén, nekem tetszett, ahogy a Guy Ritchie filmben még jobban kidomborították azt, hogy lehessenek neki álmai és vágyai – akkor is, ha a születése alapján egyértelműnek kellene lennie, hogy milyen szerepet szánnak neki. Én ezt az irányt is be akartam egy kicsit hozni a regénybe.
Nálam Jázmin kettős: egyszerre nagyon felnőtt, hiszen évek óta felelősségteljes emberként dolgozik, másképp gondolkozik a pénzről, hírnévről, feladatokról, mint a fiatalok, de ugyanakkor nagyon gyerek, hiszen jobban szabályozzák és irányítják az életét, mint a legtöbb kamaszét. Neki meg kell találnia a hangját és meg kell tanulnia nemcsak kiállni magáért, de azt is, hogy ennek néha megfizetjük az árát.

 

SZP Milyen elemeket építettél a könyvbe a saját életedből?

RK Sokszor egészen apró mondatok, helyzetek azok, amiket a saját életemből hozok be egy-egy történetbe. Viszont, mivel nagyon szeretem a kalandparkot, ezért a kalandparkos élmények nyilván nekem is megvoltak. Hasonlóan jártam már több szabadulószobában is, szóval nyilván onnan is jöttek saját élmények. De nincs egy az egyben egyértelmű azonosság az események és az én életem között.

 

SZP Honnan származott a szabadulószobás valóságshow ötlete?

RK Azt már mondtam, hogy a tévé ugrott be nekem, mint a lámpa, a kívánságteljesítés varázslatmentes szimbóluma. Még a Három kívánság című műsor is eszembe jutott, de éreztem, hogy nem ez a jó irány. Úgyhogy továbbléptem a tehetségkutató realityk felé. Ezen a ponton lehetett volna valamilyen Csillag születik típusú műsorban gondolkozni, például Aladdin figurájához valamilyen akrobatikus készség simán illik (ha a háztetőkön ugráló nyitójelenetre gondolunk), de engem valahogy ez sem fogott meg annyira.
Elkezdtem gondolkozni egy olyan valóságshown, ahol többféle készségre szükség van. Azt akartam, hogy mindenképpen legyen erőnléti feladatok is (ami egy igazi szabadulószobában sosincs), de kelljen agyalni, töprengeni is. Az egész kicsit még arra is hasonlít, amikor a filmben a barlangban kell menni, illetve onnan kijutni.
Mivel magát a szabadulószobát szeretem, végül is arra jutottam, hogy legyen ez az alap – és aztán ebből kiindulva építettem fel a játék menetét.

 

SZP Gondolkodsz újabb retelling regényben?

RK Van más mesével kapcsolatban is kiinduló ötletem. Most viszont biztosan nem ennek fogok nekiugrani, mert következőnek a Lélekfény sorozatomat szeretném befejezni. Remélem, másoknak is tetszik majd ez a realista, romantikus retelling vonal, és akkor jövök még ;)

 

SZP Mit tartasz a legfontosabb tanulságnak a könyv kapcsán?

RK Hát, engem ez a könyv türelemre tanított, hiszen 2019 őszén írtam, 2020 márciusában megszerkesztettük, és most itt vagyunk 2021 szeptemberében, amikor meg tudott jelenni, szóval jó sokat kellett várni rá. De persze igazából ez a covid tanulsága, hogy nem olyan biztos ám az élet, mint néha hisszük. És azt hiszem, nem erre gondoltál, hanem inkább a regény történetére.
Azt hiszem, az őszinteség és a nyílt kommunikáció jelentősége fontos a történet alapján. Dininek és Jázminnak az életében is van olyan titok, ami ha robban, mindent el tud pusztítani. Az ember szereti elodázni az ilyen titkok kipattanását… de néha nem ez a helyes út.

 

SZP Kinek ajánlod a könyvet?

RK Aki szereti az Aladdint, aki szereti a romantikus történeteket, akit érdekel a valóságshowk világa, aki szeretne kicsit kikapcsolódni, feltöltődni egy cuki történettel, aki kíváncsi arra, hogyan fejlődik ez a két fiatal, amíg kimásznak minden slamasztikából – annak jó szórakozást! :)

Köszönöm az interjút Róbert Katalinnak!

A könyvet itt vásárolhatjátok meg. Beleolvasási lehetőség itt.

 

Nyereményjáték

Mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, mennyire ismeritek az Aladdin meséket és filmet. Minden állomáson olvashattok egy idézetet, nektek pedig nincs más dolgotok, mint kitalálni, kitől származik, majd a karakter nevét beírni a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. 

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

“A parancs el nem némít/Ha nem hiszed el/Gyere bátran, próbáld meg!”

a Rafflecopter giveaway

 

 

További állomások

Blogturné Klub

09.04 Szaffi polca - Interjú
09.06 Dreamworld - Idézetek
09.08 Spirit Bliss Sárga könyves út - Extra
09.10 Sorok Között - Borítók
09.11 Hagyjatok! Olvasok!
09.13 Kelly & Lupi olvas
09.15 Szaffi polca
09.17 Sorok Között

A bejegyzés trackback címe:

https://szaffipolca.blog.hu/api/trackback/id/tr5116674820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása